IMA LI VAŠA KOMPANIJA CERTIFIKAT BONITETNE POUZDANOSTI ?!

1. Šta je certifikat bonitetne pouzdanosti ?!

Certifikat bonitetne pouzdanosti je dokument koji stručna agencija izdaje privrednim subjektima zasnovan na analizi finansijskih izvještaja i ostalih ekonomskih parametara, na osnovu kojeg je moguće procijeniti sa visokim stepen vjerovatnoće da se radi o finansijski pouzdanom partneru.

2. Koje su prednosti visokog stepena bonitetne pouzdanosti i zašto je ona važna ?!

  • Lakši i širi pristup tržištima kapitala
  • Bolja pregovaračka pozicija i niži troškovi finansiranja
  • Bolja reputacija i tržišna prepoznatljivost kompanije
  • Pouzdaniji odnos i saradnja između novih i postojećih kupaca i dobavljača
  • Olakšava rast i razvoj „nepopularnih“ kompanija, i kompanija uopšte
  • Služi kao marketinški alat i dio marketinške strategije

Ključna prednost certifikata bonitetne pouzdanosti je olakšano uspostavljanje poslovnih veza za dobavljačima/klijentima kao i uveliko olakšan i proširen pristup tržištima kapitala i načinima finansiranja. Naime, kompanija posjedovanjem certifikata bonitetne pouzdanosti povećava mogućnosti eksternog finansiranja i postaje manje ovisna o bankovnim kreditima i nametnutim uslovim, te stiče bolju pregovaračku poziciju i postaje poželjniji partner za saradnju.


Bonitetna pouzdanost omogućava kompanijiama da prošire svoje potencijale i prepoznatljivost na tržištima. Isto važi i za nove kompanija koje tek počinju da rade na izgradnji ugleda na lokalnim i međunarodnim tržištima, pri čemu visok stepen bonitetne pouzdanosti može biti bitan korak u kreiranju novih poslovnih veza, akviziciji novih programa i novih dobavljača uz poboljšane uslove poslovanja. Dobra bonitetna pouzdanost ne samo da pomaže da se razvije dobar imidž kompanije, već također služi i kao marketinški alat za razvijanje i održavanje povjerenja ključnih stakeholdera.


Činjenica je da mnogi dobavljači i mogući poslovni partneri imaju određene zahtjeve kada je u pitanju finansijska stabilnost i pozicija svojih kupaca, kao i određeni minimalni rejting, što im upravo certifikat bonitetne pouzdanosti garantuje i jasno naznačava da su ti uslovi ispunjeni.

3. Kako i na osnovu čega se kreira ocjena bonitetne pouzdanosti ?!

U saradnji sa vama, naš tim započinje aktivnosti analizom ključnih parametara i tržišnog položaja vaše kompanije, te analogno tome priprema dokumentaciju za proces ocjenjivanja.

Kvantitativne informacije

Novčani tokovi

Najvažniji aspekt u procjeni financijskih rizika je analiza novčanog toka. Novčani tok kao pokazatelj koji se odnosi na sposobnost kompanije da generira gotovinu koja određuje njenu sposobnost da ispuni svoje obaveze, predstavlja jedan najvažnijih finansijskih pokazatelja i relevantniji je od pokazatelja vezanih za kapital.

Profitabilnost.

U okviru analize se uzimaju i drugi finansijski pokazatelji, kao što su profitabilnost i održivost dobiti, te rast prihoda.

Struktura kapitala i povrat na kapital.

Ovisnost kompanije o vanjskom finansiranju također ima utjecaja na sposobnost da kompanija ispuni svoje obaveze. Metodologija ocjene boniteta posebno uzima u obzir strukturu kapitala i duga, te generalno odnos duga i kapitala.

Finansijska fleksibilnost.

Kompanija ima veću vjerovatnoću da ispuni svoje obaveze ako ima više opcija za finansiranje svojih operacija. Finansijska fleksibilnost ili mogućnost pribavljanja dodatnog kapitala tokom finansijske krize je od posebnog značaja za bolju ocjenu boniteta kompanije.

4. Kako da osigurate svoj certifikat?

TRON Corporate Finance and Rating Advisory savjeti vode vas ka dobroj bonitetnoj ocjeni!
Naša kompanija je kreirala metodologiju bonitetnog ocjenjivanja u sklopu BIS sistema koji je osnov za dodijeljivanje bonitetne ocijene kompanije koji izdaje LRC d.o.o.
Sistemskim i ciljanim pristupom analize finansijskih izvještaja i pokazatelja, te pripremom savjeta, vodimo vas ka optimizaciji bonitetne ocjene i osiguravanju dobijanja certifikata bonitetne pouzdanosti.


5. Zajedno radimo za vas!


Projektni tim vaše kompanije zajedno sa našim stručnjacima, prolaze kroz proces koji podrazumijeva izradu kvantitativne analize trenutne situcije, te isporučuje kvartalni izvještaj sa preporukama i jasnim smjernicama za djelovanje.
Kada kompanija ispuni zahtjeve za dobijanje certifikata postavljene metodologijom, agenciji dostavlja potrebnu dokumetaciju, koja vrši ocjenu i utvrđuje stepen ispunjenosti uslova, te na osnovu toga dodjeljuje certifikat.

6. Kriteriji za dodjelu Certifikata bonitetne pouzdanosti

Certifikat bonitetne pouzdanosti mogu dobiti samo pravna lica koja ostvaruju natprosječne pokazatelje uspješnosti i zadovoljavaju sve postavljene kriterije:

  1. Registrovano pravno lice na teritoriji Bosne i Hercegovine;
  2. Bez pokrenutih procesa stečaja ili likvidacije;
  3. Predati finansijski izvještaji nadležnoj agenciji za posljednje dvije godine;
  4. Ostvareni prihodi od najmanje 100.000.00 KM u toku posljednje izvještajne godine;
  5. Bez prikazanog gubitka iznad visine kapitala u posljednjoj izvještajnoj godini;
  6. Poslovanje uz ostvarenu dobit posljednje dvije izvještajne godine;
  7. Bez blokiranih bankovnih računa u periodu od jedne godine, čak ni za period od jednog dana;
  8. Ocjena boniteta 4 ili 5 u okviru Business Intelligence System’a, metodologije ocjenjivanja finansijskog statusa.

7. OSIGURAJTE I VI ISPUNJENJE USLOVA ZA CERTIFIKAT I ZVIJEZDU BONITETNE POUZDANOSTI

Pokažite svojim poslovnim partnerima da je finansijsko stanje i opšte poslovanje vaše kompanije iznadprosječno i da spadate među 10% najpouzdanijih kompanija u Bosni i Hercegovini.
POŠALJI PRIJAVU / UPIT koja sadrži:

  • NAZIV KOMPANIJE
  • ID broj
  • KONTAKT OSOBA
  • e-mail
  • KONTAKT TELEFON
  • Pitanje / Komentar

ili popunite formular na našem siteu.

PROCES ZA ISPUNJENJE USLOVA ZA DOBIJANJE CERTIFIKATA BONITETNE POUZDANOSTI